calvin klein

Veelzijdig Calvin Klein

Tegenwoordig zijn er verschillende trends die verschillende groepen mensen opvolgen. Het is voor veel merken moeilijk om zich te focussen op alle doelgroepen en niet ieder merk slaagt hierin. Toch zijn er een aantal merken die een breed publiek weten te bereiken, zonder hun oorspronkelijke klanten uit het oog te verliezen. Denk hierbij aan Tommy Hilfiger en Calvin Klein. Calvin Klein is een aantal verschillende wegen in geslagen om een breed publiek te (blijven) bereiken. Lees hier meer over de wegen die zij zijn ingeslagen.

Uniseks

Als een van de eerste heeft Calvin Klein een parfum ontwikkeld die zowel door mannen als door vrouwen veelvuldig wordt gedragen. Ik heb het natuurlijk over ‘CK one’. Daarmee heeft het merk een (wellicht onbedoeld) statement gemaakt dat op sommige vlakken onderscheid tussen seksen niet nodig is. Mijn moeder draagt dit parfum altijd, dus ik associeer het met een vrouwen parfum. Toch zijn er veel mannen die deze parfum ook dragen. Mede vanwege de betaalbare prijs, bereikt Calvin Klein hier een groter publiek en respect mee.

Sport

De sportieve types zijn gewonnen bij Calvin Klein, niet alleen door een mooie sportlijn te introduceren, maar ook door de populaire bh’s en onderbroeken. Ik heb het over de sportieve BH-tops en onderbroeken met een elastieken band met de naam van het merk erop. Bij veel influencers, modellen en actrices is dit ondergoed gespot en daarmee aanzienlijk in populariteit gestegen. Bovendien zijn ook deze artikelen betaalbaar en wordt het daarom voor iedereen mogelijk om met deze trend mee te lopen. Calvin Klein wint hiermee een jong publiek, wat nieuw is vergeleken met de oudere en elegante lijnen van Calvin Klein. Het is het eerste sportieve ondergoed dat zelfs door mannen als lingerie wordt gezien.

Elegantie

Calvin Klein is van oorsprong een merk geweest voor elegante vrouwen en heren. Nette kleding met een zachte uitstraling. Een neon kleur of kleding met de veel toeters en bellen zul je niet voorbij zien komen in de kledinglijn van het merk en dat zal ook niet veranderen. Het merk blijft in haar kleding en ondergoed klasse uitstralen en past goed bij vrouwen die een zachtere en toegankelijke uitstraling (willen) hebben.

Urban

Ook de urban doelgroep weet Calvin Klein te bereiken met hun jeugdigere lijn. Zij volgen de trends van boyfriend jeans en denim jasjes, tot oversized hoodies en dadshoes. Dit in dezelfde prijsklasse als de urban-lijn van Tommy Hilfiger. De yuppen zijn er dol op!

Geef een reactie